
Prof. Marcin Czech
prezes, Polskie Towarzystwo Farmakoekonomiczne, podsekretarz stanu w Ministerstwie Zdrowia w latach 2017-2019
Marcin Czech jest profesorem n. med. i n. o zdrowiu, dr. hab. n. ekon., absolwentem programu MBA, Studium Ekonomiki Zdrowia UW, Akademii Psychologii Przywództwa, specjalistą epidemiologii i zdrowia publicznego, wykładowcą Politechniki Warszawskiej oraz Instytutu Matki i Dziecka, gdzie zajmuje stanowisko kierownika Zakładu Farmakoekonomiki oraz kierownika Zespołu ds. Kontroli Zakażań Szpitalnych.
Gościnnie wykłada na studiach MBA SGH-WUM, Wydziale Zarządzania UW oraz jako wizytujący profesor na Uniwersytetach w Sofii i w Astanie.
W latach 2017-19 był wiceministrem zdrowia nadzorującym i współzarządzającym Departamentem Polityki Lekowej i Farmacji oraz odpowiadającym za współpracę międzynarodową Polski w zakresie zdrowia.
Jest prezesem Polskiego Towarzystwa Farmakoekonomicznego, członkiem Rady Naczelnej Polskiego Towarzystwa Koordynowanej Ochrony Zdrowia, członkiem Prezydium Rady Ekspertów przy Rzeczniku Praw Pacjenta, członkiem Komitetu Zdrowia Publicznego PAN.
Bierze udział w sesjach:
-
Optymalizacja dostępności szczepień w Polsce
- Poszerzanie dostępu do szczepień obowiązkowych – jak osiągnąć ten cel?
- Program Szczepień Ochronnych 2021 i perspektywa roku 2022
- Modele finansowania szczepień ze środków publicznych – przegląd rozwiązań
- Organizacja systemu szczepień powszechnych – bezcenne wnioski pandemii COVID-19
-
Choroby rzadkie
- Plan dla Chorób Rzadkich – oczekiwania, cele i projektowane rozwiązania
- Trudne diagnozowanie pacjentów z chorobami rzadkimi – czy to jest tylko polski problem?
- Dostęp polskich pacjentów z wybranymi chorobami rzadkimi do możliwie skutecznych terapii
- Organizacja i finansowanie leczenia chorób rzadkich – jakich rozwiązań potrzebujemy, by osiągnąć standardy przyjęte w Unii Europejskiej?
- Specyfika badań klinicznych nad terapiami w chorobach rzadkich; znaczenie niekomercyjnych badań klinicznych
-
Oblicza bezpieczeństwa lekowego kraju
- Nowelizacja ustawy refundacyjnej – dlaczego nie widać końca dyskusji o tym projekcie
- Jakie zmiany legislacyjne w zakresie dostępu do farmakoterapii są potrzebne – perspektywa pacjentów, Ministerstwa Zdrowia i przemysłu
- Polityka lekowa państwa to nie tylko ustawa refundacyjna – jaką mamy strategię?
- Drogi do zbudowania suwerenności lekowej kraju – propozycje rozwiązań