Jarosław J. Fedorowski
prezes
Polska Federacja Szpitali
Prezes Polskiej Federacji Szpitali. Gubernator i członek Prezydium Europejskiej Federacji Szpitali HOPE. Prezes Zarządu Polskiego Towarzystwa Koordynowanej Ochrony Zdrowia. Przewodniczący Rady Naczelnej Polskiej Koalicji Medycyny Personalizowanej – Stowarzyszenie.
Absolwent Wydziału Lekarskiego Śląskiej Akademii Medycznej. Specjalista chorób wewnętrznych, kardiologii oraz koordynowanej ochrony zdrowia. Karierę rozpoczynał w Wojewódzkim Ośrodku Kardiologii w Zabrzu. Po nostryfikacji dyplomu lekarza w USA ukończył szkolenie specjalizacyjne w szpitalach uniwersyteckich w Nowym Jorku oraz Georgii. Następnie lekarz konsultant, szef departamentu medycyny i członek zarządu szpitala oraz nauczyciel akademicki University of Vermont Health Network.
Absolwent studiów executive MBA w USA oraz szkoleń podyplomowych na m. in. Harvard Medical School, Temple University School of Medicine i American College of Physician Executives. Posiada doktorat z medycyny University of the State of New York oraz doktorat z nauk medycznych Uniwersytetu Jagiellońskiego.
W roku 1997 uzyskał promocję na stopień docenta, a w 2003 – promocję na stopień profesora nadzwyczajnego medycyny klinicznej na University of Vermont w USA. Profesor w Collegium Medicum Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego. Kapitan jachtowy, instruktor żeglarstwa, muzyk zespołu Kardioband.
Bierze udział w sesjach:
-
Zarządzanie szpitalami w czasach epidemii
- Zamknąć oddział dla koronawirusa, ale nie dla pacjentów – przegląd wyzwań
- Środki ochronne, triażowanie, organizacja pracy i przystosowanie obiektu do funkcjonowania w warunkach pandemii – ile to kosztuje?
- Jak skutecznie odmrażać przyjęcia planowe mimo pandemii koronawirusa
- Wpływ ograniczenia realizacji świadczeń na finanse szpitali – perspektywa zarządzających lecznicami i NFZ
- Optymalizacja kosztów funkcjonowania szpitali – przykłady rozwiązań
- Zarządzanie ryzykiem medycznym w czasach pandemii
-
Szpital, personel, pacjent – wszyscy chcą bezpieczeństwa
-
Rosnąca liczba roszczeń pacjentów – proaktywna obsługa szkód medycznych – komunikacja z pacjentem a roszczenia odszkodowawcze
-
Zapobieganie zdarzeniom niepożądanym – współpraca z ubezpieczycielem
-
Wysoka jakość świadczeń – przestrzeganie procedur opłaca się wszystkim uczestnikom systemu
-
Odpowiedzialność zawodowa, cywilna i karna pracowników medycznych – czy w polskiej ochronie zdrowia jest szansa na wdrożenie modelu no-fault?
-